Publikované

Med ako súčasť liečby. Pridajte ho do týchto nápojov a budete sa diviť

Určite už každý z vás okúsil na vlastnej koži blahodarné účinky medu. Nie nadarmo sa mu predsa hovorí zlatý liek. Rovnako efektívny ale býva aj vo forme nápojov, v kombinácii s ďalšími zdravými surovinami. Prezraďme si recepty na niektoré z nich.

Začneme nápojom, ktorý vás naštartuje do nového dňa. Pôsobí totiž ako zaručená vzpruha (nielen) po prebdenej noci a pomôže vám načerpať energiu na zvládanie každodenných povinností. Tento chutný a zdravý nápoj pripravíte za pár sekúnd. Jednu polievkovú lyžicu medu

pridajte do 100 ml pohára s vlažnou vodou, najlepšie filtrovanou. Spolu zmiešajte, kým sa med rozpustí. Odborníci tvrdia, že daná kombinácia dokáže roztopiť tuk, eliminovať túžbu po sladkostiach a vďaka tomu pomôcť človeku schudnúť. Medovú vodu si naservírujte kedykoľvek počas dňa, ale najlepšie účinky s ňou dosiahnete ráno na prázdny žalúdok. Vtedy zbaví vaše telo baktérií, urýchli metabolizmus, posilní imunitný systém, pomôže pri problémoch s močením a zmierni žalúdočné ťažkosti. Na záver osvedčený tip. Ak do medovej vody vytlačíte citrón, zaraz dostanete skvelý detoxikačný nápoj.

Zaplníte žalúdok a zrýchlite metabolizmus

Takúto dvojicu účinkov vám prinesie zázračná kombinácia grapefruitu a medu. Vitamínová bomba

a pocit plného žalúdka s minimom kalórií je presne to, čo od oboch zdravých ingrediencií možno očakávať. Polovicu studeného grapefruitu zbavte šupky, vložte do mixéra a pridajte lyžicu medu. Zmixujte do hladka. Už takéto malé množstvo vám postačí na zrýchlenie metabolizmu cukrov a rýchlejšie spaľovanie tukov.

Odstráni bolesť hrdla i kašeľ

Chrípka obvykle začína nepríjemnými bolesťami hrdla. Vy ju ale dokážete poraziť popíjaním

tohto nápoja. Pripravte si 1 žĺtok, 1 dl mlieka a jednu polievkovú lyžicu medu. Zmes poriadne zmiešajte, mlieko predtým zohrejte. Hrdlo si oviažte teplou šatkou a nápoj pomaly vypite. Med sa vám zíde aj ako pomoc proti kašľu. Pre znásobenie jeho sily si odvážte 250 g medu, 2 hrste čerstvých listov skorocelu a 100 ml vody. Postup je nasledovný: umyté listy skorocelu rozmixujte s medom a vodou. Potom zmes varte na miernom ohni, kým sirup zhustne. Užívajte podľa potreby, no deťom podávajte trikrát denne maximálne jednu polievkovú lyžicu. Sirup im pokojne rozmiešajte v čaji.

Porazte nespavosť aj urologické ťažkosti

Pre navodenie dobrého spánku sa spoľahnite opäť na med. Postačia dve čajové lyžičky kvalitného medu, zopár mletých klinčekov a 250 ml teplého mlieka. Do pohára teplého mlieka pridajte med, klinčeky a spolu rozmiešajte. Nápoj pite pomaly, tridsať minút pred spaním. Med si poradí aj so zápalom močových ciest. Dve polievkové lyžice medu a jednu čajovú lyžičku škorice rozmiešajte v 2,5 dl vlažnej vody.

Štíhle krivky (takmer) na počkanie

Napriek tomu, že med je sladký, má aj zoštíhľujúce účinky. Najmä ak ho využijete v spojení so škoricou a vodou. Zoštíhľujúci nápoj si pripravíte zas veľmi jednoducho: čajovú lyžičku mletej škorice nasypte do šálky, zalejte horúcou prevarenou vodou, tanierikom prikryte a nechajte lúhovať. Keď je voda vlažná, na rad prichádza med – odporúčame maximálne dve čajové lyžičky. Med treba voliť kvalitný, prírodný a nikdy ho nepridávať do horúcich nápojov. V opačnom prípade sa aktívne látky z neho vytratia. Polovicu nápoja by ste mali vypiť večer pred spaním a druhú polovicu ráno po prebudení. Nápoj skladujte v chladničke a už viac nezohrievajte ani doň nepridávajte ďalšie suroviny.

Pretože k Vianociam patrí

Reč je o vianočnom punči s medom, ktorý neodmysliteľne patrí práve k  predvianočnému času. Kvalitné červené víno nalejte do hrnca a pridajte korenie. Zohrievajte na miernom ohni, kým sa víno začne variť. V tej chvíli hrniec odložte bokom na kuchynskú linku a nechajte vychladnúť. Medzitým do pripravených šálok vložte plátok citróna a lyžicu medu. Zalejte ešte teplým vínom, premiešajte, ozdobte zvyšnými kolieskami citróna, prípadne podľa chuti aj iným ovocím. Pred konzumáciou je vhodné punč premiešať.

Majte na pamäti, že…

Aby mal med ako súčasť liečivých nápojov spomínané účinky, dôležité je nepodceniť jeho výber. V obchodoch môžete natrafiť aj na falošný med. Ten ku kúpe spravidla láka nižšou cenou, no vášmu zdraviu v konečnom dôsledku príliš nepomôže. Prv než si med vložíte do nákupného košíka, pozrite sa na jeho konzistenciu. Dostatočne hustý med, s podielom vody do 18 percent, je známkou kvality.

Nikdy nie do horúceho nápoja

Zohrievaním nad 50 stupňov Celzia sa z medu odbúravajú prospešné látky. Nekvalitný med máva vyšší obsah vody a po naklonení sa v pohári rýchlo prelieva zo strany na stranu. Kupujte ho radšej u seriózneho včelára alebo v špecializovaných včelárskych predajniach. Tam máte istotu, že si domov odnesiete med tej najvyššej kvality. Ide teda o položku, do ktorej sa oplatí zainvestovať. Veď zdravie by malo byť v hodnotovom rebríčku ľudí na poprednom mieste.

Pravosť medu si môžete overiť

Ako sme už načrtli, do nepravého medu bývajú pridávané cukrové sirupy, melasa, kukuričný sirup a ďalšie príchute či prísady. Organický, čistý med sa nevyrába v továrňach. Väčšina medov na trhu je riedených, aby výrobca mohol zdvojnásobiť vlastné zisky. V snahe zhutniť ho podaktorí špekulanti používajú mletú kriedu, múku, piliny či piesok!

Skúška palcom či test vody

Čistotu medu si však môžete skontrolovať. Stačí si dať kvapku medu na palec a hneď zistíte, či sa lepí, alebo nie. Čistý organický med by mal byť lepkavý. Pokiaľ stále váhate, dajte do pohára s vodou lyžicu medu. Falošný med sa rozpustí rýchlo a čistý klesá ku dnu. No prezradíme vám ďalšiu zaujímavú fintu. Pravý med je horľavý. Umiestnite suchú zápalku na med a pokúste sa ju zapáliť. Ak sa zápalka rozhorí, med má prívlastok čistý. V prípade, že zápalka nevzplanie, ide o falošný med, ktorý obsahuje zmienené nečistoty a vodu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *